Mar 25, 2013

Sabar

assalamualaikum :D

Alhamdulillah, baru ja jejak kaki di Bumi Penang ni, menghabiskan masa hujung minggu di rumah manis rumah. :)

Berkesempatan menghadirkan Mahabbah Rasulullah lagi. Kali ini di Pondok Simpor. Melihat qasidah yang diketuai oleh Zikri Ghazali ( Abang kepada Imam Muda Azhar Ghazali :) )

dan ada juga makan-makan. :P

Alhamdulillah.

Entri aku sebelum ini boleh dikatakan terjebak dan terkesan dari unsur-unsur elektron yang membawa kuasa cas negatif. hmm hmm. Terlalu mengikut perasaan barangkali.

Sia-sia.

Cuba ajar diri untuk bersabar. Jujur. Aku cepat marah dan terasa mungkin. Tapi aku usaha jadi yang baik. hehe. Insya Allah.

[Kredit]

Sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar. 

Nak orang bercakap/bergaul dengan baik denga kita,
kita perlu jadi baik dengan orang lain dulu.
Jangan pentingkan diri,
Jangan tamak.
Berubah la wahai diri.
Pesanan dari aku untuk diri aku.

:)

Smile makes your days. Lets smile :)

No comments:

Post a Comment